“DOORSTROOM DOMEINOVERSCHRIJDEND”? Deze richting beoogt een interesse in een brede (eerder theoretische) algemene kennis met ook voldoende nadruk op de algemene vakken naast de richtingspecifieke vakken. Deze soort richting bereidt je voor op te gaan verder studeren als je hier afstudeert. In het uitdovende (oude) systeem waren dit de ASO-richtingen. |
Lijkt deze richting jou iets?
- Ben je geboeid door taal, cultuur en samenlevingen waarbinnen teksten in het Latijn geschreven zijn? Ben je benieuwd naar het Latijn uit de klassieke oudheid, maar ook naar dat uit latere tijden?
- Ben je bereid om op een gestructureerde manier aan de slag te gaan met taal en de leefwereld van de Romeinen te confronteren met de moderne maatschappij? Ben je bovendien ook bereid om een extra uur wiskunde op te nemen, bovenop de talige insteek van deze richting?
- Beschik je over het talent om met taal te spelen, door de juiste woorden te zoeken op de juiste plaats en zo een nieuwe tekst te creëren?
- Pak je spontaan je leerstof ter hand om goed bij te blijven en je werk te spreiden?
- Heb je het doorzettingsvermogen om literatuur in het Latijn van de klassieke Oudheid tot nu te willen ontdekken?
- Ga je voortstuderen? Dan is deze richting zeker iets voor jou, want alle mogelijkheden binnen het hoger onderwijs staan voor je open.
Terug naar overzicht studierichtingen
Lessenrooster - Doorstroom - Latijn | |||||
---|---|---|---|---|---|
Leerjaar & Richting | 3 Latijn A | 4 Latijn A | 3 Latijn B | 4 Latijn B | |
VAKKEN BASISVORMING + SOMS SPECIFIEKE VORMING (SV) | |||||
Levensbeschouwelijke vakken | 2 | 2 | 2 | 2 | NCZ (Zedenleer), Katholieke godsdienst, Islam, Protestantse godsdienst, Orthodoxe godsdienst |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 | 2 | 2 | |
Nederlands (BV + SV) | 4 | 4 | 4 | 4 | |
Frans (BV + SV) | 3 | 3 | 3 | 3 | |
Engels (BV + SV) | 3 | 3 | 3 | 3 | |
Geschiedenis + Burgerschap | 2 | 2 | 2 | 2 | |
Aardrijkskunde | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Biologie (BV + SV) | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Fysica (BV + SV) | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Chemie (BV + SV) | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Wiskunde (BV + SV) | 4 | 4 | 5 | 5 | |
Artistieke Expressie | 1 | - | 1 | - | |
Digitaal Leren | 1 | - | 1 | - | *Toegepaste Informatica |
Schooleigen Project | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Vrije ruimte | - | 1 | - | 1 | |
BV: Doelen Basisvorming - SV: Doelen Specifieke vorming | |||||
VAKKEN RICHTINGSPECIFIEK GEDEELTE | |||||
Latijn | 4 | 4 | 4 | 4 | |
Kunstbeschouwing | - | 1 | - | - | |
Wetenschappen | - | - | - | 1 | |
Duits | 1 | 1 | - | - | |
ALGEMEEN TOTAAL | 32 lesuren | 32 lesuren | 32 lesuren | 32 lesuren |
Overzicht ‘Domeinoverschrijdende’ studierichtingen
Economische Wetenschappen | Humane Wetenschappen | Latijn | Moderne talen | Natuurwetenschappen |
Algemeen overzicht studierichtingen
STUDIEDOMEIN | FINALITEIT DOORSTROOM | DUBBELE FINALITEIT | FINALITEIT ARBEIDSMARKT |
---|---|---|---|
Domeinoverschrijdend | Latijn Natuurwetenschappen Economische wetenschappen Humane wetenschappen Moderne talen | --- | --- |
Economie & organisatie | --- | Bedrijf en organisatie | Organisatie en logistiek |
Maatschappij & Welzijn | --- | Maatschappij en welzijn | Zorg en welzijn |
Kunst & Creatie | --- | --- | |
Vergelijkbaar met... | "ASO" | "TSO"/"KSO" | "BSO" |