“DOORSTROOMFINALITEIT”? Deze richting beoogt een interesse in een brede (eerder theoretische) algemene kennis met ook voldoende nadruk op de algemene vakken naast de richtingspecifieke vakken. Deze soort richting bereidt je voor op te gaan verder studeren als je hier afstudeert. In het uitdovende (oude) systeem waren dit de ASO-richtingen. |
Klemtonen van de richting? |
Lijkt deze richting jou iets? Een leerling uit de studierichting Bedrijfswetenschappen:
|
5de jaar | 6de jaar | ||
Naam van het vak | BASISVORMING (BV) + SOMS SPECIFIEKE VORMING (SV) | ||
---|---|---|---|
Levensbeschouwelijke vakken | 2 | 2 | NCZ (Zedenleer), Katholieke godsdienst, Islam, Protestantse godsdienst, Orthodoxe godsdienst |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 | |
Nederlands (BV + SV) | 4 | 3 | |
Frans (BV + SV) | 3 | 3 | |
Engels (BV + SV) | 2 | 2 | |
Geschiedenis + Burgerschap | 2 | 2 | |
Aardrijkskunde | 1 | 1 | |
Natuurwetenschappen | 2 | 1 | |
Wiskunde (BV + SV) | 4 | 4 | |
Eco-Fin. Competenties | 1 | – | Economische en Financiële Competenties |
Artistieke Expressie | 1 | – | |
Informaticawetenschappen | 1 | 1 | |
Vrije Ruimte | – | 2 | |
RICHTINGSPEFICIEK GEDEELTE | |||
Economie | 3 | 3 | |
Bedrijfswetenschappen | 4 | 5 | |
Creatief met taal Spaans | – | 1 | |
ALGEMEEN TOTAAL |
32 LESUREN |
32 LESUREN |
STUDIEDOMEIN | FINALITEIT DOORSTROOM | DUBBELE FINALITEIT | FINALITEIT ARBEIDSMARKT |
---|---|---|---|
Domeinoverschrijdend | Latijn Wetenschappen Economie Humane wetenschappen Moderne talen | --- | --- |
Economie & organisatie | Bedrijfswetenschappen | Commerciële Organisatie | Onthaal, Organisatie en Sales |
Maatschappij & Welzijn | Welzijnswetenschappen | Gezondheidszorg | Basiszorg en Ondersteuning |
--- | Opvoeding en begeleiding | --- | |
Kunst & Creatie | --- | Beeldende kunst | --- |
Vergelijkbaar met... | "ASO" | "TSO"/"KSO" | "BSO" |